DITY.HELP

Як ринок радіо переживає війну

4 Травня, 2023

Комерційний директор TAVR Media Володимир Педорич розповів про те, як ринок радіо переживає війну, які категорії радіореклами найактивніші та які перспективи ринку в 2023 році.

 

Завершальне інтерв’ю першого циклу Forward Media Talks Andrii Krolenko, керуючий партнер Forward Media провів з Володимиром Педорічем, комерційним директором ТАВР Медіа – TAVR Media ⬇️
📌 Андрій Кроленко: Володимире, привіт. Радий тебе запросити на нашу бесіду, де ми плануємо поговорити про ринок медіа, особливо про радіо, бо ти як представник даного медіа можеш усім нам розказати від першої особи все, що відбувається та буде відбуватися. В мене до тебе перше питання, як ринок радіо переживає війну, яка ситуація була на початку і як ситуація змінилися наразі?
🖇 Володимир Педоріч: З перших днів війни команда радіохолдингу ТАВР Медіа активно долучилась до супротиву і вже на початку березня запустила новий продукт Радіо Байрактар – радіо української перемоги.
Більше про радіо Байрактар – https://www.radiobayraktar.com.ua
І найсвіжіше інтервью від маркетинг-директора ТАВР Медіа Оксани Шавель –
Всі інші радіостанції холдингу долучились до Єдиного Марафону, що суттєво вплинуло на аудиторію слухачів. За нашою оцінкою в перший місяць бойових дій втрати по аудиторії становили до 50% і це зрозуміло, тому що на всіх радіостанціях звучала одна і та ж інформація.
З кінця березня, радіостанції почали виходити з марафону. Процес був довгим та поступовим, адже деякі станції потребували переформатування. Останнім з марафону 17 червня вийшло Наше Радіо. Активне відновлення аудиторії радіостанцій стало найкращим підтвердженням того, що рішення було вірним!
Станом на зараз аудиторія відновилась майже на 90%, тож враховуючи міграційні процеси, можемо сказати про збільшення аудиторії слухачів радіостанцій ТАВР Медіа, якщо порівнювати з минулорічними показниками.
Зауважимо, що дослідження зараз не проводяться, тож єдиним засобом вимірювання є digital показники. У довоєнний період доля радіоаудиторії TAVR Media складала 41,3 %, це більше 7 млн. слухачів щотижня і кожний 10-й слухає нас безпосередньо на наших сайтах. А це більш як 700 тис. аудиторії для досліджень. Саме така спостерігалась динаміка за digital-показниками після виходу радіостанцій з марафону.
📌 Андрій Кроленко: Дякую, дуже цікава інформація, звісно трохи важко працювати коли немає ніяких цифр та досліджень, бо всі ми звикли вже, що ми маємо якісні показники при плануванні різних рекламних кампаній при формування ефективного медіа мікса, моє наступнє питання, як рекламодавці підтримали радіо, які категорії найбільш активні, які навпаки, поки не повернулися?
🖇 Володимир Педоріч: Бізнеси сумнівались щодо повернення до рекламних комунікацій зі споживачами. Тож першим таким кроком для багатьох з них став проєкт “Працюємо для перемоги” – програма, яка розповідає про бізнеси, які допомагають країні, при чому допомагають конкретними діями. В програмі не розповідають про фонди або про акції, лише про реальну підтримку. Дуже важливо, щоб мільйонна аудиторія радіостанцій TAVR Media знала, що бізнес не залишився осторонь, що бізнес підтримує країну, хто чим може, від маленької стоматології, яка лікує переселенцям зуби безкоштовно, до величезних корпорацій, які перераховують мільярди гривень допомоги. Таким чином, на радіостанціях не лише розповідали, як ми всі разом кожен день робимо справи для нашої спільної перемоги, але й дали бізнесам можливість вийти з першими комунікаціями про себе до споживача. Я впевнений, що не можна мовчати довго, півроку про себе нічого не говорити. Люди починають думати, що бізнесу вже не існує”.
Станом на зараз п’ятірку категорій лідерів (за кількістю хвилин реклами) склали фармацевтичні компанії, беттінг/казино, благодійні фонди, продукти харчування та банки/платіжні системи/страхові.
📌 Андрій Кроленко: Цікавий набір категорій, можу сказати, що для фарми не зовсім типово використовувати радіо у своєму медіа міксі, але наразі такі часи, які диктують свої ефективні рішення, все ж маю бажання запитати тебе про дослідження, яка ситуація з дослідженнями, в якому вони стані і які перспективи?
🖇 Володимир Педоріч: Хочу нагадати, що дослідження зараз не проводяться, тож єдиним засобом вимірювання є digital показники. У довоєнний період доля радіоаудиторії TAVR Media складала 41,3 %, це більше 7 млн. слухачів щотижня і кожний 10-й слухає нас безпосередньо на наших сайтах. А це більш як 700 тис. аудиторії для досліджень.
Зараз ведемо перемовини і плануємо найближчим часом відновити дослідження аудиторії радіо.
📌 Андрій Кроленко: Зрозуміло, будемо плекати надію, що ситуація покращиться і ми повернемося до звичних для нас даних. Доречі, а як ситуація в самому медіа з точки зору груп та станцій, які зміни відбулися, назва станцій, власників і т.д.?
🖇 Володимир Педоріч: Про зміни в пулі радіостанцій ТАВР Медіа, вже розповів раніше. По радіостанціям інших груп можу сказати, що є зміни по форматам і навіть назвам радіостанцій. На це вплинув фактор відмови радіостанцій від будь-якого російськомовного контенту. Тим часом органічно зріс попит на творчість українських виконавців.
📌 Андрій Кроленко:Наскільки я знаю, то ваша частка разом з Люкс ФМ значна і Мега Альянс по суті повноцінний лідер ринку, який його формує та задає тон. А що відбувається з ринком, як ви оцінюєте його падіння та які перспективи в 2023?
🖇 Володимир Педоріч: На мою думку огляд радіо ринку від ВРК доволі точний, тож завдяки проактивній позиції ключових гравців радіоринку втрати склали -61%. Будувати прогнози на наступний рік в умовах війни доволі складно. Але переваги радіо для рекламодавців доволі зрозумілі:
Ефективний креатив: Дуже швидко та недорого можемо адаптувати креатив. До того ж, є унікальна можливість тестування готового креативу на якісних фокус-групах.
Ефективне охоплення за розумну ціну. Пропонуємо ринку пакет Мега Альянс, який підтвердив свою ефективність успішними кейсами.
📌 Андрій Кроленко: Дякую, добре, а яка картина в регіонах? Що відбулося з локальними станціями по регіонах?
🖇 Володимир Педоріч: Все залежить від регіону. Центральні та західні регіони ситуація краща ніж в прифронтових. Але в цілому втрати по бюджетам приблизно такі ж як у національних медіа -59% про що свідчать дані ВРК. То ж всі працюють на Перемогу.
📌 Андрій Кроленко: І наостанок хочу спитати про контент, який контент зараз найбільш популярний?
🖇 Володимир Педоріч: Основний контент на радіо це музика. Якщо раніше були квоти на українську музику, то зараз з’явилось дуже багато якісної вітчизняної творчості, тож ми ставимо в ефір більше українського ніж вимагає регулятор. Ми повернули ранкові шоу на ключові радіостанції холдингу. Також регулярно проводимо великі заходи із залученням спонсорів
📌 Андрій Кроленко: Дякую тобі велике за згоду поспілкуватися, мені було дуже приємно. Від себе додам, що всі ми віримо в ЗСУ та нашу перемогу, тому кожен на своєму місці докладає зусиль для цього і важливо кожному, хто як може, допомогти країні та ЗСУ. Всім гарного дня.